PHUKET gezi notları

Cennet ada...PHUKET

Phuket , gündüz doğa harikası plajları,un kadar beyaz ve yumuşak kumlarıyla, gece ise çeşit çeşit deniz mahsulleri ve muhteşem Show larıyla ışıltılı eğlence adası.
   Phuket hava alanına iner inmez taksi deskinden 600 baht a ayarladığımız taksi ile Patong plajındaki otelimiz Novotel Vintage Park a yola koyulduk. Otel yeni açılmıştı ve tahminimizden daha güzeldi.
   İlk gün kendimizi serin sulara atıp güneşin tadını çıkardık. Böylece KL ve Bangkok yorgunluğunu da üzerimizden atmıştık.
NOT:Phuket de damalı taksi yok. Hepsi özel araç görünümünde. Taksimetre olmadığı için pazarlık söz konusu. Tavsiyem Hava alanında taksi desk ini, dönüşte de turizm desklerini kullanmanız. Biz kullanmadık ama diğer koylara geçmek için küçük pikaplar tuk tuk olarak kullanılıyor.
   Akşam yaptığımız ilk iş ertesi gün için tekne turu ayarlamak oldu. Turizm desk lerinden birinde frekansımız tuttu ve pazarlıkların neticesinde iki kişi için ilk gün Phang Nga Bay(James Bond) adası turu ve ikinci gün Phi Phi adası turlarını  4200 baht a anlaştık.(Listede görünen fiyat 12.000 baht tı.Pazarlığın gücüne inanın)
   Önce James Bond Altın Tabancalı Adam filminin de çekildiği Phan Nga Bay turu. Otelden erken saatte bir minibüsle alıyorlar. Başka bir kaç turisti de farklı otellerden aldıktan sonra marinaya yaklaşık yarım saatlik yolumuz vardı. Sürat teknesi önce Panak Island ardından Hong Island a uğrayıp durmadan Khao Khian adındaki ilkel çağdan kalma duvar resimleri olan mağaraya gidiyor.

Hong Island

Panak Island
 Khao Khian
    Öğlen yemeğini Panyee Island (yüzen köy)de aldık.Köy ve bölge halkı Müslüman ağırlıklı. Daha sonra tur kanolara bindiğimiz Talu Island ile devam ediyor. Kanocuların da Müslüman olduğunu öğrendiğimiz diyalog ilginçti. Bizden bahşiş isterken, bahşiş günah sen bana sadaka ver demişti:)
 Panyee Island

Öğlen yemeği

Talu Island
    Nihayet tura adını veren yerdeyiz Phan Nga Island.Burası oldukça kalabalık. İlgi büyük. Gördüğümüz yerler hepsi çok güzeldi ama artık denize girmek istiyorduk.Fakat bu tur da denize girilebilecek tek yer son durağımız Lawa Island.Deniz çok harika ancak biraz bulanık.Sebebi de kumların beyaz ve çok ince olması. Sanki plaj kum değil de un dan yapılmış gibi.
 James Bond Adası

İkinci tur,ilk günkü gibi otelden alınmamızla başladı. Farklı olan kısmı turun hafif dalgalı denizde uzun bir sürat teknesi yolculuğu ile başlaması. Bu kısım biraz sıkıntılı olabilir ama öyle bir yerde bitiyor ki tüm sıkıntınız bir anda unutuluyor. Phi Phi Don adasında Maya Bay, cennetten bir köşe.Burası Leonardo Di Caprio nun The Beach filmini çektiği yer.

Maya Bay

Cennet plaj Maya Beach ten sonra sırada Monkey Beach var. Ardından su altı belgesellerini canlı yaşayabileceğiniz şnorkelle dalış. Kendinizi bir akvaryumda hissedeceğiniz bu dalışı kesinlikle kaçırmayın derim. Şnorkel ve gözlük veriyorlar. İsterseniz tekneye binmeden palet de kiralayabilirsiniz. Bir çift paletin kirası sanırım 100 baht tı. Sıra Phi Phi Ley adasında. Aslında Phi Phi olarak bilinen yer bu ada. Öğlen yemeğimizi de bu ada da yedik.
Monkey Beach
  Phi Phi Ley

Tur Khai Island da güneş,kum,deniz keyfiyle bitiyor. Tabii alışkanlık kum diyoruz ama daha çok un benzeri bir madde:))
 Khai Island

NOT:Turlar sürat tekneleriyle gerçekleşiyor. İki ya da üç motorlu tekneler gerçekten hızlı. Bizdeki gibi ahşap Gulet tipi, güneşlenerek gidebileceğiniz tekneler yok. Çünkü mesafeler uzun. Özellikle Phi Phi adasına giderken dalgalı ve açık denizde tam gaz bir saat ten fazla yolculuk var. Ayağa kalkmanın yasak ve tehlikeli olduğu bu yolculuğun sonunda göreceklerinizle bütün yol stresini hemen atacağınızdan emin olabilirsiniz. Tekneler kumsala yanaştığı için ayakkabı yerine terlik tercihi daha uygun olacaktır.
NOT:Yanınızda su altında çekim yapabileceğiniz bir kamera ve ekmek bulundurursanız çok güzel kareler yakalayacağınızdan emin olabilirsiniz. Küçük balıklar ekmeğe hayır demiyorlar. Benim yaptığım hatayı yapmayın, kamerasız gitmeyin sakın.Su altı çekim yapabileceğiniz kameranız yoksa basit bir kamerayı teknenin kalktığı yerden alabilirsiniz, uygun fiyata satıyorlar.
 Phang Nga Bay

Phuket geceleri ise bir başka alem. Patong plajında yer alan Soi Bangla (Bangla sokağı) tam bir curcuna. Gogo barları, açık barları, gösterileriyle sabaha dek yaşıyor. Sex turzmi her yerde olmasına rağmen eşimle hiç rahatsız olmadan gezebildik. Ama yalnız erkekler tacize hazır olsun:)) Etrafta çoluk çocuk turlayan çok sayıda turist de vardı. Eğer yine de bu durum sizi rahatsız ederse bu sokak dışındaki yerlerde ortam daha normal.
 Soi Bangla

Gece yapılabileceklerden biri de show ları izlemek. Phuket Fantasea show, Simon Cabaret show gibi gösteriler var. Yine Thai Boks gösterilerinden birine denk gelebilirsiniz. Bu show lardan birini izlemek için yine turizm desk lerinden yardım alabilirsiniz. Biz Soi Bangla da tesadüfen bir show un tanıtımına denk geldik. On dakika sonra başlıyordu. Bir içecekle kişi başı 500 baht a bir saatten fazla süren ladyboy show u çok eğlenceliydi. Playback  gösterisi olmasına rağmen keyifli dakikalar yaşadık. Üstelik fotoğraf çekmek ve kameraya almak serbestti.

Show

Sokağın hemen karşısında JungCeylon alışveriş merkezi var. Burada yediğim pizza nın  tadı hala damağımdadır. Ustası İtalyandı.
   Phuket tam bir deniz mahsulleri cenneti. Özellikle deniz böceklerini seviyorsanız tam yerindesiniz. Fiyatlar oldukça uygun. İstakozlar çoğu yerde canlı satılıyor. Nasıl pişsin istiyorsanız söyleyip yaptırıyorsunuz. Biz iste pişirilsin istedik çünkü eti daha yumuşak oluyor. Acı seviyorsanız mükemmel  sosları var mutlaka isteyin.

Seafood
Seafood (acı sosuyla beraber)

Thai masajını otelde yaptırdık. Fiyat dışarıya göre biraz yüksek olsa da ortam çok güzeldi. Dışarıda da rahatlıkla yaptırılabilir. Ayak masajını dışarıda yaptırdık. Bangkok ta ucuz sanmıştık ama burada neredeyse bedava 200 baht yaklaşık bir saat sürüyor. EKİM 2012
.1 TL: 1.6 baht ediyor.
.Hemen her yerde Change Office ler var, para bozdurmak kolay. Yanınıza ABD Doları almanız yeterli olur.
.Novotel Vintage Park Otel de üç gece kahvaltı hariç 475 TL ye kaldık. Fiyat kişi başı değil oda için geçerli.
.Kahvaltılar bizim bildimiz gibi değil. Zaten demleme çay da bulamazsınız. Bu nedenle kahvaltı almadık. Her yerde Subway sandviç çi var. Akşam otele giderken istediğimiz gibi hazırlattık ki sabah oda kahvemizi ya da sallama çayımızı yapıp (odalarda su ısıtıcı, çay, kahve bulunuyor)afiyetle yedik. Çok daha iyi oldu.
.Yerel biraları Shinga. Eğer kullanıyorsanız mutlaka deneyin pişman olmazsınız. Bira barlarda ortalama 100 baht.
.Damalı taksi yok. Bu nedenle pazarlık esas. Havaalanında taksi deskinden 600 baht a geldik.Dönüşte kime sorsak 1000 bahtın altına inmiyorlar. Biz de daha önce turları satın aldığımız kıza gittik, 600 baht a anlaştık. Parayı alıp bir voucher veriyor taksiye vermek üzere. Söylediğimiz saatte taksi otele geldi. Bu yöntem en iyisi. Ama bizim gibi son ana bırakmayın. Eğer tur da satın aldıysanız ve memnun kaldıysanız, dönüş gününden önceki gün aynı yerden ayarlamak uygun olacaktır.
.Trafik soldan akıyor özellikle karşıdan karşıya geçerken dikkat edin.

Patong da sokak satıcısı
 Otantik Tekneler güzel ama hiç rahat değiller

Yürüyen Balık Kumsalı

Otantik Tekneler
Hindistan Cevisi suyu isteyen?