BUDAPEŞTE gezi notları

Türklerin ayak izleri...BUDAPEŞTE

Paket turun son durağına, başladığımız yere döndük;Budapeşteye! Şehri Buda ve Peşte olarak ikiye ayıran Tuna nehri Budapeşte ye ayrı bir güzellik katıyor. Özellikle gece nehir boyunca ışıl ışıl parıldayan binalar la görüntü bana İstanbul boğazını anımsattı.
Budapeşte

Budapeşte Prag ve Viyana dan sonra gözümüze biraz eski göründü. Aslında şehir çok güzel fakat ekonomik sıkıntılarla boğuşan Macarlar gerekli restorasyonları yapamadığı için görüntü eski.
   Şehir turuna Kahramanlar meydanından(Hösök Tere) başladık. Macar tarihinin en önemli kişilerinin heykelleri bu meydanı çevreliyor. Meydanın tam karşısında tarihteki ikinci metronun yapıldığı Andrassy bulvarında Opera binasına ulaşabilirsiniz. Bulvar üzerinda pek çok marka mağazada yer alıyor. Bulvarın sonundan düz devam ederek Tuna ya yani Zincirli Köprüye ya da sola dönerek Vaci Utca caddesine çıkmak mümkün. Vaci Uyca trafiğe kapalı, şehrin kalbi sayılabilecek bir cadde. Tarihi bir yer olan Gerbeoud cafe de burada yer alıyor. Vaci Utca nın bir ucu da Elizabet Köprüsüne çıkıyor.
Hösök Tere

Zincirli köprüden sağa Margit Köprüsüne doğru Parlemento binasını ve önündeki Yahudi anıtı ayakkabı heykellerini göreceksiniz.
   Artık Buda yakasına geçme zamanı geldi. Zincirli köprüden Buda yakasına geçtikten sonra sağ tarafta Balıkçılar barınağı Halaszbastya Kalesi yer alıyor. Elizabet Köprüsünün karşısında ise Gallert tepesi var. Her iki bölgeden harika Budapeşte manzarası görmek mümkün.
Gallert Tepesi

Macarların çok sevdiği Gül Baba türbesi ise Buda yakasında. Margit Köprüsünden Buda yakasına geçtikten sonra  sağ tarafa Török-Türk-caddesin dönüp caddenin devamından Gül Baba sokağını takip ederek türbeye ulaşılabiliniyor.
Gül Baba

Gezimiz boyunca 3. ekstra turumuzu (önceki ekstralar Cesky Krumlov ve Ortaçağ Gecesiydi) Ezstergom,Visegrat,Szentendre olarak satın aldık ve ne kadar doğru bir iş yaptığımızı gördük. Çünkü bu turu kendimiz yapsaydık gerçekten yorucu olacaktı.(tren-otobüs-taksi-otobüs-...v.s) Ayrıca Ezstergom kalesine Estergon türküsüyle gitmek ve flütüyle istiklal marşını çalan sokak müzisyeniyle karşılanmak güzeldi. Budapeşte gezinizde eğer Szentendre ye gidecekseniz hediyelik alış verişinizi oraya saklayın derim. Hem fiyatlar uygun hem de iki mağazanın sahibi Türk. Yine bu turda Rönesans Restaurant da yediğimiz Ceylan etli çorba ve ortam çok keyifliydi.
Ezstergom

İPUCU:Budapeşteye gidilir de Gulaş yenmeden gelinmez tabii. Gulaşın hem çorba gibi sulu olanı hem de tas kebabına benzer olanı var. Ben çorba şeklini pek sevmedim ama diğeri güzeldi. Gulaşı Margit köprüsnden Buda yakasına geçince solda kalan açık büfe yemek sunan bir restaurant da yedik. Adı Trofea Grill Etterem olmalı.
İPUCU:Benim gibi Buddha Bar albümlerinin hayranıysanız Budapeşte Buddha Bar Vaci Utca Caddesinin Elizabet Köprüsünden girişte sağda.
İPUCU:Tabelasında Török yazan restaurantlar Türk restaurantı. Ancak çoğu öylemidir yoksa bize mi denk geldi bilmiyorum, birine girdik çalıştıranlar Arap çıktı:)
   Budapeşte çok güzel bir kent. Her yerinde tarih kokuyor. Bu tarihte bizimde Osmanlı İmparatorluğuyla bir katkımız olmuş. Macarlar Hunlardan geldiklerini ve Türklerle yakın olduklarını söylüyorlar. Fakat insanlar çok mutlu değilmiş gibi geliyor. Ekonomik sıkıntı net bir şekilde hissediliyor. Her şeye rağmen gece bir bara ya da restauranta giderken çok şık giyiniyorlar. Akşam barlarda bizden başka jean pantalon giyen olmadığını görmek şaşırtıcıydı. Budapeşte, kesinlikle özel bir zaman ayırmaya değer. EKİM 2013
Balıkçılar Barınağı
. Macar para birimi forint(HUF). Döviz bürolarından sornsuzca euronuzu bozdurabilirsiniz. Ama tavsiyem bir kaç yerden fiyat almadan ilk gördüğünüz yerden paranızı bozdurmayın. Çünkü kur farklı olabiliyor.
. İstanbulda yıllarca görmeye alıştığımız İkarus marka körüklü belediye otobüslerini traleybüs (boynuzlu)olarak görmek hoştu:)
.Otelimiz merkeze yakındı bu nedenle ulaşımda taksi kullandık. Taksimetre açıyorlar, problem çıkmıyor.