SAN FRANCISCO gezi notları

Tepeleri aştım da geldim...SAN FRANCISCO

İki yıl aradan sonra yeniden Amerika heyecanıyla düştük yollara. İstikamet San Francisco! THY direk uçuşuyla 13 saat süren uçuş ile akşama doğru San Francisco ya ulaştık. Otelimiz Union Square e oldukça yakın. Yemek, çevreyi tanıma derken zaten ilk gün bitti bile.
NOT:Havaalanından şehir merkezine ulaşım BART adında metro ile çok kolay. Bilet otomatlardan alınıyor.Biz Powell istasyonuna gideceğimiz için otomat üzerinde yer alan fiyat tablosuna göre gidiş geliş 19.30$ bilet aldık. Para üstü sadece madeni para verdiğinden, 19.30$ için 20$ dan büyük para kabul etmiyor. Paranız bütünse terminal içinde change office te bozdurabilirsiniz. Bileti istasyondan çıkarken de okutmak gerektiği için sakın atmayın.
   San Francisco ya ayırdığımız süre yaklaşık 2,5 gün. İki günlük  Hop on hop of biletiyle şehri tavaf edip kalan yarım günü de alış verişe ayırdık. Otobüse Union Square den bindik. İlk durak Painted Ladies. Aslında şehrin büyük bölümü benzer evlere sahip olsa da nedense burası turist mıknatısı olmuş. Sonraki durak Haight Ashbury. Hippi nüfusun ağırlıklı yaşadığı bölgeyi biz beğendik. Çeşitli barlar, Meksika restaurantları ve rengarenk vitrinleriyle giyim mağazaları caddeye dizilmiş. Fakat en çok müzik marketi beğendim. Hiç bu kadar çeşit plağı bir arada görmemiştim. Meraklısına duyurulur.
Painted Ladies
   Sırada Golden Gate Park var. San Francisco nun havası an be an değişiyor. Güneş gitti, soğudu bu nedenle biz parkta inmedik. Özellikle Japon çay evi görülmeli derler bilemiyoruz. İstikamet Golden Gate Bridge. Fakat hava buz gibi o nedenle köprü ziyaretini ertesi güne bırakıp midemizin de uyarısıyla rotayı Pier 39 ve Fisherman's Wharf a çeviriyoruz. Rüzgar dayak atıyor. Pier 39 daha korunaklı biz de orayı daha çok sevdik zaten. Bubba Gump da Alcatraz manzaralı atıştırmak iyi geldi. Enerjimizi kazandığımıza göre yeni hedef Çin mahallesi. Biraz geç oldu artık işyerleri kapanıyor. Hong Kong u görmüş biri olarak Çin mahalleleri beni pek etkilemiyor. New York tan sonra burada da aynı hissediyorum.
   İlk günümüzü bitirdik. Günden kalanlarsa; San Francisco, İstanbul da yaşayan biri olarak daha küçük, butik bir şehir havasında. Hava demişken sağı solu belli değil bir an güneşliyken aniden kapatıyor ve rüzgarıyla ısırıyor. Fakat sadece bizi mi ısırıyor anlayamadık. Biz anorakla gezerken kısa kollu, şort terlik gezenlerin sayısı azımsanmayacak kadar çoktu. İnsanları güler yüzlü, yardımsever, selam vermeden geçmiyorlar. Sürekli özür dileyen, saygılı insanlar. Özellikle yaşlı ve çocuklular her zaman öncelikli. Onlara ne sıra var ne de onları beklerken acele. Acele demişken bizden farklılar.Hayat hiç hızlı akmıyor. Kimsenin acelesi yok. Telaşsız, stressiz bir hayat. Vallahi iyiymiş.

Fisherman's Wharf
   Restaurantlarda kafanıza göre boş masaya oturamıyorsunuz. Mutlaka hostes yardımcı oluyor. Oturduğunuz masadan kaldırıyorlar, hostese yönlendiriyorlar, sonra hostes sizi yine aynı masaya oturtuyor ama olsun sistem düzgün işliyor:) ilk garson içecek siparişi alıyor, ikinci yemek. Böylece bol bol istihdam yaratmışlar.
   Diyorlar ki San Francisco Amerika da en çok evsizin olduğu şehir. Biz inandık. Her yerdeler. Genelde zararsızlar, bir şeyler istiyor ama taciz etmiyorlar. Çoğunda mental bozukluk var. Bu nedenle zararsız diye güvenip gece ıssız bir sokakta karşılaşmak istemem açıkçası. Otelimiz çok merkeziydi. Bir dezavantajı bu evsiz milleti geceleri çok bağırıyor. Yorgunluktan sızmazsanız uyutmayabilirler.
   İkinci gün güneşli havayı kaçırmadan rota Golden Gate. İyi ki dün gelmemişiz, hava nefis, sis yok. Bol bol fotoğraf çekip iki günlük tur biletine dahil Sausalito otobüsüne biniyoruz. Bu bölgeyi beğendik. Yemyeşil doğa içinde villalar. Sahilde cafe ve restaurantlarla güzel bir belde. En güzeli rüzgar almıyor. Köprüyü diğer yakadan fotoğraflamak isterseniz yine Sausalito otobüsüne binmeniz gerekiyor.
   Sırada Lombard street var. Tur otobüsünden inip biraz yürüyünce varacaksınız dediler, ama o biraz yoldaki yokuşu söylemediler. Neyse ki kalbimiz sağlammış kriz geçirmeden tepeye ulaştık. Lombard ın tepesindeyiz. Kıvrıla kıvrıla inen otomobillerle yan yana aşağı inip olmazsa olmaz fotoğraflarımızı çekip yine dik ama iniş yoldan sahile devam.
   İkinci günümüzü Fisherman's Wharf ta sonlandırdık. İlk gün soğuktan hemen kaçmıştık çünkü. Fark ettik ki bizim Fisherman's Wharf diye gördüğümüz her şey Pier 39 daymış. Güneşlenen ayı balıkları, her basamakta farklı notaları olan merdiven be ahşap iskele dahil. Zaten bütün turistler burada.
   İki günlük tur otobüsü biletimiz olduğu için San Francisco ya giden turistlerin yapmadan dönünce dayak yediği:) cable car turunu son güne bırakmıştık. Tramvayın iki rotası var, ikisi de Fisherman's Wharf a çok yakın. Hangisine binseniz hemen hemen aynı şey. Biraz sıra beklemeyi göze alarak yapılacak bu aktivite özellikle dışarı tutunarak yapılınca daha keyifli. Dönüşte de sıra beklememek için biz bileti tek yön aldık. Dönüş için yine tarihi bir hat olan F Market Castro tramvayını kullandık.
NOT:Cable car, Market street ile Powell street birleştiği yerden kalkıyor. Bilet tek yön 7$. Bileti hareket noktasında ki ofisten ya da vatman dan alabilirsiniz. F market Castro tramvayı 2.75$. Bileti binerken alabilirsiniz ancak bozuk para gerekiyor. Tramvay Fisherman's Wharf Taylor street ten kalkıyor ve Pier 39 önünden geçip Market street rotasından devam ediyor.NİSAN 2019
Golden Gate Bridges
Haight Ashbury
. Otelinizi Union Square civarında seçmenizi öneririm. Biz Market street te kaldık. Oteli beğenmediğimiz için önermeyeceğim.
. Alış veriş Union Square ve Market street arasında yoğunlaşmış durumda. Apple store ve Cheesecake Factory(Macy's in en üst katı)Union Square de.
. Valiz ihtiyacınız varsa önerim Ross mağazası. Fiyatlar çok çok uygun. Adresi Market streeet. Yine Ross un karşısında AVM nin alt katı Trader Joe's market oldukça ucuz. Ross mağazasından AVM nin ters istikametinde yine Market street üzerinde Super Duper Burger i tek geçerim.
. Evsiz sayısı çok, her yerdeler. Çoğunda mental bozukluk olsa da gün içinde zararsızlar. Gece el ayak çekilince de zararsız olurlar mı bilemem. Dikkatli olmalı.
. San Francisco nun rüzgarına dikkat.